התמודדות המשפחה עם קרוב חולה אלצהיימר או דמנציה

יש לך שאלה?

נשמח לתת לה מענה

    התמודדות המשפחה עם קרוב חולה אלצהיימר

    אין מצב קשה יותר מאשר לראות אדם אהוב נופל למחלה כגון אלצהיימר או דמנציה. מחלות אלו ודומיהן הינן מחלות סיעודיות, אשר מובילות למצב בו המטופל נזקק לעזרה צמודה והדוקה לאורך היום, אפילו במשימות פשוטות כגון מקלחת, החלפת ביגוד, אכילה ושתייה, ועוד. למחלה עצמה יש השפעה מכרעת גם על המשפחה והחברה הסובבת, וננסה כעת להבין על מה מדובר.

    השפעת המחלה על המטופל עצמו

    אלצהיימר הינה מחלה קשה אשר מובילה לחוסר תפקוד יומיומי ומצב סיעודי בעייתי. אדם אשר סובל ממחלות קשות כגון אלצהיימר ודמנציה זקוק לעזרה מהותית ואישית. לאורך היום, עומדים בפניו קשיים מורכבים אשר לאדם בריא נראים כדבר מובן מאליו. כך, למשל, הכנת אוכל ואכילתו, פעולות בסיסיות ביותר, הופכות לעבודה מורכבת ובעייתית אשר אפילו בלתי אפשרית עבור אדם עם אלצהיימר.

    המטופל עצמו יכול לאבד שליטה מלאה על גופו, יכולת תקשורת ברורה, וחוסר יכולת לתפקד. במצב סיעודי כזה, המטופל יכול להזדקק לעזרה צמודה כגון עובד זר, אשר ילווה אותו ביום יום אחרת לא יוכל לתפקד אפילו במשימות פשוטות ביותר.

    השפעת המחלה על המשפחה

    מעבר למטופל עצמו, אשר עובר תהליך קשה ובעייתי, גם המשפחה נתקלת במצבים קשים ובעייתיים. כך, למשל, על המשפחה ללוות ולטפל במשך כל יום את המטופל, אשר לעיתים אינו מסוגל לבצע דבר לבדו. יש בכך השפעה מהותית על בני המשפחה בתכנון היומי והשבועי, עם השלכות בנוגע לעבודה למשל, וזאת מעבר לקושי הנפשי והאישי של התמודדות עם הסיטואציה.

    במצב זה, עובד זר יכול לסייע באופן משמעותי, להקל על התפקוד היומיומי של המטופל ושל המשפחה. במחלות קשות כגון אלצהיימר ודמנציה, ישנו צורך מתמיד בעזרה, אחרת לא יוכל המטופל להעביר את ימיו בכבוד אישי ובנוחות סבירה. תפקידו של עובד זר הוא לסייע למטופל בכל רגע בו הוא נזקק לעזרה, במשימות היומיומיות וכן בפעולות מורכבות שונות. בעזרתו של העובד, המטופל יוכל להשיב לעצמו שגרת חיים סדירה, והמשפחה תוכל לסייע ולעזור כפי שרק משפחה יכולה.

      רוצה לקבל מידע נוסף?

      בקשת מידע