מניעת התעללות והזנחה בקשישים

יש לך שאלה?

נשמח לתת לה מענה

    מניעת התעללות והזנחה בקשישים

    כאשר מדובר בקשיש הנזקק לעזרה, אפילו אם אינו מודה בכך בפה מלא, תתכנה סיטואציות קשות ביותר אם לא תוענק לו עזרה צמודה. קשיש במצב סיעודי זקוק לסיוע צמוד, אין הוא מסוגל לבצע פעולות רבות אשר אנו רואים בהן כפעילות יומיומית פשוטה. ללא סיוע, אותו קשיש במצב סיעוד לא יוכל להחליף בגדים, להתקלח, לקום ולשכב, לאכול או לשתות, או להתנייד לבדו. אלו דברים אשר אנו לוקחים כמובן מאליו, אך עבור הקשיש זהו עניין של חוסר יכולת קשה ומגבילה.

    כיצד למנוע מצבים של הזנחה או התעללות בקשישים

    ישנן מסגרות רבות לטיפול בקשישים, אך מהי הדרך הנכונה עבורכם? קשיש הנזקק לעזרה סיעודית יכול להיכנס לבית אבות, אם בכך הוא חפץ, אך מסגרת זולה ומצומצמת יכולה להיות בעייתית במיוחד. האם לא תרגישו בטוחים יותר שהאדם הכה חשוב בחייכם יבלה בביתו, בסביבה מוכרת, עם האנשים האוהבים הסובבים אותו? אך מה באשר לסיוע הסיעודי?

    עובדים זרים יכולים להיות המענה המושלם. תפקידו של עובד זר הוא להיות צמוד ולסייע לקשיש ביום יום, במשימות השונות אשר עליו לבצע, ובתפקוד היומיומי. מדובר במטפל צמוד, אשר מוקדש כל כולו לאדם אחד במהלך עבודתו, ובכך למעשה הוא מספק את המענה המושלם והייעודי ביותר. זהו טיפול מסור ואישי, כאשר בין השניים וגם המשפחה נרקמת מערכת יחסים מיוחדת ואישית.

    גם במחלות קשות

    מחלות קשות ומורכבות, כגון אלצהיימר, יכולות להיות מכשול אמתי בתפקודו של החולה. עובד זר יוכל ללוות את החולה ולעזור לו ככל שניתן – בין אם בסדר היום, במקלחות, בחברה אישית וצמודה, וביחד אישי והוגן. עובד זר אשר צמוד למטופל באופן הדוק, יכול לסייע גם להליך הטיפולי, כאשר ישנן פנים מוכרות זה מרגיע, מקל ואף מפשט את הטיפול עצמו. מטופל אשר מוגדר כסיעודי, זקוק לעזרה אמתית וצמודה, אפילו אם הוא נחוש ובטוח לעיתים שהוא בסדר גמור. במיוחד במחלות כגון אלצהיימר, אשר בהן הבלבול והתחושות האישיות יכולות להיות קשות ביותר, חשוב שיהיה אדם צמוד אשר מכיר את המטופל ונאמן לטיפול בו.

      רוצה לקבל מידע נוסף?

      בקשת מידע