עובד זר סיעודי לחולי אלצהיימר ודמנציה

יש לך שאלה?

נשמח לתת לה מענה

    עובד זר לחולי אלצהיימר ודמנציה

    במקרים של אלצהיימר ודמנציה, מדובר במחלות אשר פוגעות במטופל עד לכדי מצבים בהם הוא אינו יכול לבצע פעולות יומיומיות, כגון להתקלח או להתלבש לבדו. מצבים קשים יכולים להיחשב למצב סיעודי, ואותו מטופל עשוי להיות זכאי לגמלת סיעוד כחוק וכן להעסקת עובד זר סיעודי.

    מהו עובד זר לצרכים סיעודיים?

    עובד זר לצרכים סיעודיים נועד לסייע לסובלים ממחלות כגון אלצהיימר ודמנציה בפעילויות השונות לאורך היום יום, במשימות שונות בבית, וכן לכל דבר אשר הם נזקקים לו ואינם מסוגלים לבצע בעצמם. מצב סיעודי משמעו מצב אשר בו אדם אינו יכול לתפעל את חייו בעצמו, ועל כן הוא זקוק לאדם נוסף בכדי שיוכל לתפקד. במצבים כגון אלצהיימר או דמנציה, מאחר והמחלה תוקפת את הגוף והמוח באופן מהותי ופרוגרסיבי, החולה נזקק לתמיכה הולכת וגוברת.

    עובד זר אשר תפקידו לסייע לחולה, מלווה אותו באופן צמוד לאורך היום, עוזר לו להתלבש, להתקלח, לנקות ולסדר, ולמעשה מהווה עזרה צמודה ואישית לחולה בכל דבר אשר לו הוא נזדקק. הקצבה הסעודית אשר מעניקה המדינה דרך ביטוח לאומי לזכאים לכך, יכולה לשמש בין השאר גם למימון העובד הזר, כאשר לתהליך העסקת עובד זר לצרכי סיעוד יש פרוטוקול בירוקרטי ברור.

    כיצד להעסיק עובד זר לצרכי סיעוד

    תחילה יש להבין כי עובדים זרים מתחלקים לשתי קבוצות באופן כללי – שהות קצרה ושהות ארוכה. הפער בין שתי הקבוצות הוא האם מדובר במספר חודשים (עד ששה חודשים) או האם מדובר בשנים (עד ארבע שנים). עובד זר אשר מועסק לתקופה ארוכה יותר, יוכל ללוות את החולה באלצהיימר ודמנציה באופן אישי וממוקד, תוך היכרות מעמיקה ועל כן מעורבות גבוהה יותר לאורך טווח. במילים אחרות, עובד זר אשר ילווה אדם לאורך תקופה ארוכה משמע מערכת יחסים ארוכת טווח תירקם בין השניים ובין המשפחה והעובד הזר, ויש בכך יתרונות רבים. היכרות אישית מעמיקה היא יתרון נפלא להליכים טיפוליים, במיוחד כאשר מדובר באופי כזה רגיש של אנשים במצבים וסיטואציות לא פשוטות ביום יום שלהם.

      רוצה לקבל מידע נוסף?

      בקשת מידע